Nice-Monaco-St. Tropez

První společnou dovolenou s mým přítelem jsme strávili v Paříži ve Francii. Od té doby je tato země pro mě srdcovou záležitostí.

Není tedy překvapením, že jedním z mých snů je procestovat celou Francii od severu až na jih. Když jsme na začátku roku plánovali Velikonoční prázdniny a s pomocí skyscanneru hledali nejvýhodnější nabídku, byla jsem nadšená, když zvítězilo právě Nice ve Francii.

095

Letenky

Z našeho města jede přímý autobus jen na letiště Heathrow. Jelikož jsme nechtěli strávit půl dne cestováním po Anglii, našim hlavním kritériem bylo letět právě odtud. Pro nás vhodné lety nabízelo British Airways. Varianta, kterou jsme zvolili nebyla nejlevnější, ale čas a místo odletu nám vyhovovalo nejlépe. Pro mě to byl zároveň i první let s British Airways a podle očekávání vše proběhlo skvěle. Doufám proto, že s nimi poletím v blízké době znovu.

Za zpáteční letenku jsme každý zaplatil £120.

431

Ubytování

Najít hotel v Nice bylo už těžší. Hlavně tedy kvůli našemu nízkému rozpočtu. Na booking.com nebyl hotel pod 50€/noc.

Nakonec se nám ale podařilo přes ebookers.com zarezervovat Nice Art Hotel za 20€/noc. Jelikož jsme plánovali celé dny strávit venku a potřebovali jsme jen místo na přespání, tato varianta byla ideální.

Navíc výhodou tohoto hotelu je umístění v centru města. Za necelých 5 minut se dostanete na vlakové nádraží a hlavní třídu.

Na černý pátek jsme tedy vyrazili s National Express na letiště. Nevím jak vy, ale já si pokaždé užívám čas strávený v areálu letiště. Toto místo pro mě představuje začátek něčeho nového.

Ať už se jedná o cestu do nových zemí nebo návrat domů a návštěvu rodiny. Baví mě pozorovat lidi kolem a hádat kam či za kým směřují oni. Na druhou stranu je tady i smutná část, kdy opouštíte zemi nebo blízké. V takovém případě si ráda zlepšuji náladu plánováním další dovolené.

Zapomenout nemůžu ani na bezcelní zónu, ve které je člověk schopný ztratit se na několik hodin.

Po kávě v Pret A Manger, což je moje tradice na letišti, jsme nastoupili do letadla a za 2 hodiny byli v Nice. Z letiště jsme se do centra dostali autobusem. Nejprve jsme po východu odbočili doleva a u pokladny nám řekli, že cesta autobusem stojí 6€. Pak jsme ale zjistili, že pokud místo doleva půjdete rovně na hlavní cestu, chytnete místní autobus číslo 23 za 3€. Díky mapě v telefonu jsme našli hotel, ubytovali se a protože jsme pořád měli dost času, vyrazili jsme na prohlídku Nice.

První den

Naše první kroky směřovali přes hlavní třídu plnou obchodů a kaváren k hlavnímu náměstí (Massena Square), jehož dominantou je několik soch v různých pozicích. Odtud jsme za pár minut došli k moři a poté po promenádě až k přístavu.

Přiznám se, že více než muzea a památky nás lákají vyhlídky a parky. Jakmile jsme tedy uviděli ukazatel na Castle Hill vydali jsme se po schodech nahoru. Celé město jsme měli jako na dlani a mohli se rozhlížet na všechny světové strany.

Kromě vyhlídky zde najdete nádherný park, který přímo láká k posezení a pikniku. Výhodou je, že zde můžete strávit celý den a nikde neplatíte vstupné, což není ve všech evropských zemích běžné.

Jakmile jsme si užili výhled a pořídili dostatek fotek, rozhodli jsme se prozkoumat francouzské uličky.

Jak je našim zvykem, hledali jsme místní bary s nabídkou tradičních pokrmů a francouzských vín. Vyzkoušeli jsme od každého něco a až do setmění se potulovali ulicemi a nasávali skvělou atmosféru, tak typickou pro jižní města.

Na cestě zpět do hotelu jsme se zastavili na náměstí a užili si večerní vodotrysky měnící výšku a tvar.

Druhý den

Následující den jsme vyrazili na vlakové nádraží a za 7,8€/os si koupili zpáteční lístek do Monaka. Cesta trvala méně jak půl hodiny a my se hned po výstupu z vlaku ocitli v jiném světě.

Monacké království se rozprostírá na pouhých 1,95 km², což z něj dělá po Vatikánu druhý nejmenší stát světa. Z jedné strany na druhou se dostanete zhruba za hodinu.

My náš výlet začali v městské čtvrti Monte Carlo u známého Casina Monte Carlo a Hotelu De Paris, kde se natáčel můj oblíbený film Monte Carlo.

S otevřenou pusou a nadšením jsme pokračovali k přístavu, kolem kterého se jezdí okruh Formule 1 – jeden z hlavních turistických cílů. V přístavu jsme si vyhlídli hned několik jachet, na kterých bych nejraději strávila zbytek života.

Mezitím, co jsem si v hlavě plánovala cestu kolem světa, jsme zjistili, že jedna loď vyjde až na neuvěřitelných 9 000 000€. Můj sen se tak rozplynul dříve, než jsem jej mohla více promyslet. Ke stejnému závěru jsme došli i ohledně pořízení bytu v Monaku. Za 1+1 o celkové rozloze 30 m² zde zaplatíte 1 500 000€.

Do Monaka se teda v blízké době bohužel nepřestěhujeme, i když bychom moc rádi.

Po tomto smutném zjištění jsme pokračovali naši výpravu až ke Knížecímu paláci, kde jsme si dali dopolední kávu a koupili pohled na památku.

Ze všech našich cest si vozíme právě pohledy jako suvenýr a já se těším až si je jednou všechny pověsím na zeď.

V ulicích jsme neodolali francouzským palačinkám s nutellou. Jak řekl můj přitel po prvním kousnutí, na chvíli jsme se oba ocitli v nebi a byli přesvědčeni, že už nechceme jíst nic jiného.

Naše kroku vedli dále až ke Katedrále sv. Barbory, kde jsou pohřbena monacká knížata. Hned vedle je Růžová zahrada princezny Grace, která je plná soch, nádherných květin a laviček s krásným výhledem na městskou čtvrť Fontvieille. Za zmínku stojí ještě Oceánografické muzeum, ve kterém najdete více jak 4 000 ryb a velkou nádrž se žraloky. My se podívali na budovu jen z venku a vydali se do nejmladší části Monaka – Fontvieille.

Monako jsme si zamilovali na první pohled. Ne nadarmo je tato země považována za zemi plnou bohatství a přepychu. Všude, kam se podíváte vidíte luxusní hotely, obchody, kavárny, restaurace, auta a soukromé jachty. Žádným překvapením nejsou jezdící schody uprostřed parku a nákupní centrum v podzemí.

Kromě toho nás mile překvapily veřejné záchody a odpadkové koše na každém rohu. Podle mě by tyto drobnosti měli být standardem ve všech zemích. Díky tomu se město udržuje neustále v čistotě a pořádku.

Skoro celý den jsme se procházeli v okolí paláce a i později, když začalo pršet, jsme se s Monakem nedokázali rozloučit.

Jako správní turisti jsme vytáhli pláštěnky a zůstali zde až do setmění. Nemohli jsme si nechat ujít večerní výhled na celé království, který stál za to. Díky dešti to bylo o to zajímavější, neboť jsme byli široko daleko jediní.

Aspoň na chvíli nám tak Monako patřilo.

Také druhý večer jsme strávili v centru Nice ochutnávkou jídel, které jsme den předtím nestihli.

145

Třetí den

Poslední den našeho výletu jsme se rozhodli navštívit St. Tropez.

Město, které proslavil Luis de Funes jako Četník ze St. Tropez a také letní hit Welcome to St. Tropez.

My jsme si tuto větu mohli říct po 3 hodinách cesty. Z Nice jsme nejprve vlakem dojeli do St. Raphael za 9,3€ a poté autobusem přímo do St. Tropez za 3€. I tady jsme začali náš výlet vyhlídkou, odkud jsme se později přesunuli do centra a k přístavu.

Jak můžete sami vidět, všechna města jsou si hodně podobná. Každé má svůj přístav, maják, vyhlídku a nespočet ulic plných obchodů a restaurací.

Přesto je každé něčím speciální a okolní atmosféra ve vás vzbudí pohodu a radost. Proto se tak ráda vracím, ať už do Francie či Španělska.

379

388

Jelikož byla neděle náš poslední den, zašli jsme si na skvělou večeři do jedné z místních restaurací a utratili zbytek našeho rozpočtu. Poté, jelikož začalo znovu pršet a nás čekal ranní let, jsme se vydali na cestu zpět do hotelu.

Z vlastní zkušenosti vám doporučuji zarezervovat zpáteční odpolední let, ne ranní v 7:00. Autobusy v Nice jezdí od 6:00 a počítat nemůžete ani s taxi, v což jsme my doufali. Nakonec nám nezbylo nic jiného než jít 8 km podél pláže až na letiště a čekat na náš let zpět do Londýna. Celou cestu domů jsem prospala a poté dalších 12 hodin ve své posteli.

Cestování je někdy zkrátka náročné, ale rozhodně stojí za to.

Rozpočet

Vždy přemýšlíme nad rozpočtem a ne jinak tomu bylo v tomto případě. Dovolenou jsme měli pouze na 4 dny, takže jsme za ni nechtěli moc utratit. Zároveň jsme se ale snažili plně využít každý den. Dohromady jsme si nakonec odložili £500.

Jako ve všech mých cestovatelských článcích i tady přikládám tabulku s celkovými výdaji pro dva. Útratu ve Francii a Anglii jsem uváděla v místních měnách a následně vše převedla podle aktuálního kurzu na české koruny (37.88 CZK/GBP). Celkem jsme za náš výlet utratili £470 a splnili tak stanovený rozpočet.

Položky Cena pro dva

Autobus St. Raphael – St. Tropez 12.00
Útrata 120.00
Celkem 470.00 17 802.00

Tři dny na jihu Francie utekly jako voda a já si opět mohu odškrtnout další splněný sen a zaznačit nová místa na své mapě. Snad jsem i vás nalákala k tomu přidat si tato tři francouzská města na svůj TOP list.

Výhodou je, že vám na ně bude stačit jeden prodloužený víkend.

Máte i vy nějakou zemi, do které se rádi vracíte znovu a znovu?

BB

Reklamy
Normální

5 thoughts on “Nice-Monaco-St. Tropez

1. Pingback: Můj rok v zahraničí | beabruska

2. Vytaskova Ludmila napsal:

Dobrý den,
    V této oblasti jsme byli v roce 1992.Tenkrát jsme jeli náročnou cestu autem.,Byli jsme ubytováni u příbuzných v Nice ,kteří nám ukázali všechna okolní města jako Monaco, Cannes, Valloris, Antibes, Grattes atd.Byl to nezapomenutelný zážitek.
    Letos se chystáme příbuzné navštívit znovu.Poletíme letadlem z Vídně, už máme letenky. Těšíme se, že se po letech znovu podíváme na tato krásná místa.

To se mi líbí

• Jé, tak to Vám upřímně závidím. My se do jihu Francie naprosto zamilovali a rádi bychom se tam podívali znovu. Budu ráda za jakékoliv tipy a místa, které navštívit 🙂 Moc si to tam užijte!

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )