Srí Lanka: Cestování den po dni

Minulý článek sloužil jako příručka pro přípravu na Srí Lanku. Zaměřila jsem se na letenky, víza, rozpočet, tipy a rady při balení. V bodech jsem v něm také představila náš plánovaný okruh po Srí Lance.

V tomto článku se dozvíte bližší informace o tom, jak vše dopadlo a jaká místa jsme navštívili.

V závěru najdete tabulku s našimi celkovými výdaji. Co myslíte, splnili jsme stanovený rozpočet?

Den 1.

Z Londýna jsme letěli kolem 21:00 a let trval více než 10 hodin. Poprvé jsem letěla tak dlouho a mile mě překvapilo, jak cesta rychle utekla. Služby SriLankan Airlines byly na skvělé úrovni a my si cestu zpříjemňovali nejen skvělým jídlem, ale i velkým výběrem filmů, seriálů a her.

S časovým posunem 5,5 hodin jsme v Colombu, hlavním městě Srí Lanky, přistáli hodinu po poledni. Jelikož jsme víza vyřizovali online, vše proběhlo během chvilky a naše dobrodružství mohlo začít.

U východu z letiště jsme odolali nabídkám na odvoz a nasedli do autobusu směr Colombo Fort – hlavní autobusové a vlakové nádraží. Cesta trvala zhruba hodinu a vyšla na 110 Rs/os. Na každém autobuse je většinou napsaný směr jízdy, a pokud ne, místní vám rádi pomohou. My na nádraží našli autobus směřující do Dambully, prvního města na našem seznamu. Jeli jsme více jak 5 hodin a zaplatili 175 Rs/os.

Během cesty jsme zarezervovali hotel v Dambulle a za tmy dorazili na místo. Jedna noc vyšla na 3 600 Rs. Šlo o jeden z nejdražších a taky nejhorších hotelů za celý náš pobyt.

Den 2. – 1. část

Druhý den ráno jsme už s batohy vyrazili pěšky na Golden Temple (12metrovou zlatou sochu Buddhy) a Rock Temple (skalní jeskyni s více jak 150 sochami). Pod sochou Buddhy jsme se pobavili při pozorování opic, které pobíhaly všude kolem. Poté jsme vyšli na Rock Temple a za vstup zaplatili 1 500 Rs/os.

• Autobus Colombo letiště – Colombo Fort: 110 Rs/os
  • Autobus Colombo Fort – Dambulla: 175 Rs/os
  • Hotel Tinaya v Dambulla: 3 600 Rs/noc
  • Vstup Rock Temple: 1 500 Rs/os

V Dambulle rozhodně nedoporučuji zůstávat přes noc. Zkazí vám to první dojem. Socha Buddhy stojí za vidění, ovšem jen jako odpolední výlet z jednoho z okolních měst. Osobně si myslím, že pokud vynecháte Rock Temple, nepřijdete o velký zážitek a ušetříte 1 500 Rs. Co se ale vyplatí je vyjít nahoru a užít si krásný výhled na okolí.

Den 2. – 2. část

Jelikož jsme měli před sebou volné odpoledne, vyrazili jsme z Dambully rovnou do Polonnaruwy. Cesta autobusem stála 90 Rs/os a trvala necelé 2 hodiny. Hned u autobusu nám jeden ťuk ťukář nabízel své služby – vstup do památek a jízdu ťuk ťukem za lepší cenu. Nechtěli jsme využívat podobné nabídky, ale nakonec jsme souhlasili a jsme za to rádi.

Viděli jsme celé staré město v Polonnaruwě, v pohodlí se vozili z jednoho místa do druhého a za celé odpoledne s ním zaplatili 6 500 Rs.

Jinou variantou je půjčit si kolo. Zabere to ale mnohem více času, neboť jednotlivé památky jsou od sebe poměrně vzdálené.

Ťuk ťukář nás nakonec zavezl do jedné z místních restaurací a my tak měli poprvé normální jídlo nezahrnující banány a sušenky. Vyzkoušeli jsme jejich tradiční smažené nudle a kottu.

V Polonnaruwě jsme zůstali na noc a za hotel se snídani zaplatili 2 690 Rs.

• Autobus Dambulla – Polonnaruwa: 90 Rs/os
  • Hotel Manel v Polonnaruwa: 2 690 Rs/noc
  • Vstup a jízda po památkách: 6 500 Rs/2 os

Pokud máte dostatek času po příjezdu, zvolila bych Polonnaruwu jako první zastávku. Počítejte s tím, že cesta trvá zhruba 7 hodin. Celé okolí působí mnohem lepším dojmem než v Dambulle a i hotely jsou na jiné úrovni. Staré město doporučuji navštívit. I když se jedná jen o ruiny, má svou atmosféru a krásu.

Den 3.

Po snídani v hotelu jsme nasedli na autobus a vyrazili směrem k Sigiriya Rock. Z Polonnaruwy nejede přímý autobus. První jsme museli do Inamaluwy, která slouží jako přestupní místo. Vyplatí se tedy ubytovat i zde a poté podniknout jednodenní výlety do okolních měst (Dambulla, Polonnaruwa).  Za cestu, která trvala 2 hodiny jsme zaplatili 80 Rs/os.

Z Inamaluwy jsme jeli k Sigiriya Rock ťuk ťukem, neboť nám řekli, že autobusy nejezdí. Cenu se nám povedlo usmlouvat ze 400 Rs na 200 Rs. Na zpáteční cestě jsme bez problémů stopli autobus za 40 Rs/os. Což dokazuje, jak si ťuk ťukáři vymýšlí.

Již od začátku jsme neměli v plánu výšlap na Sigiriya Rock, kde je vstupné 3 500 Rs. Místo toho jsme zvolili horu Pidurangala, která je vzdálená asi hodinu pěšky. Od ledna 2015 zde vybírají vstup 500 Rs/os.

Výstup na vrchol je náročnější a hůře přístupný, ovšem výhled stojí za to. Kromě ceny je výhodou to, že jste nahoře skoro sami a vidíte celou Sigiriya Rock. Nezapomeňte si hlavně zapamatovat zpáteční cestu, ať nezabloudíte tak jako my.

Z Inamaluwy jsme potom jeli přímo do Kandy. Lístek stál 100 Rs/os a cesta trvala více jak 3 hodiny. S pomocí booking.com a mapy jsme našli hotel, ve kterém jsme se plánovali ubytovat. Jelikož jsme si hotel nerezervovali předem online, zaplatili jsme méně – 2 274 Rs.

Charlton je jeden z nejlevnějších hotelů nacházejících se v centru Kand. Ubytování je skvělé a personál velmi ochotný, vyšli nám vstříc ve všech ohledech.

• Autobus Polonnaruwa – Inamaluwa: 80 Rs/os
  • Ťuk ťuk Inamaluwa – Sigiriya Rock: 200 Rs
  • Vstup Pidurangala: 500 Rs/os
  • Autobus Sigiriya Rock – Inamaluwa: 40 Rs/os
  • Autobus Inamaluwa – Kandy: 100 Rs/os
  • Hotel Charlton Kanay Rest v Kandy: 2 274 Rs/noc

Osobně doporučuji vydat se na Pidurangala místo Sigiriya Rock. Nejen, že ušetříte 3 000 Rs, navíc budete mít krásný výhled na celou Sigiriyu, a to bez dalších turistů. Je třeba se připravit na nerovný terén a trochu horolezectví, což není nic závažného, pokud nemáte žádné zdravotní problémy. My to zvládli i s batohem na zádech.

Den 4.

Kandy jsou jedním z velkých měst na Srí Lance. Jsou plné obchodů, turistů a restaurací.

Dopoledne jsme si prošli centrum a vylezli na vyhlídku s další sochou Buddhy, odkud byl pěkný výhled na město.

Před obědem jsme nasedli na autobus do Pinnawaly, kde jsme měli v plánu navštívit sloní sirotčinec. Cesta autobusem kvůli husté dopravě trvala skoro 2 hodiny a stála nás 50 Rs/os. Jakmile jsme vystoupili z autobusu, opět nám všichni začali nabízet jízdu ťuk ťukem. Jelikož jsme neměli představu, kde a jak daleko je sirotčinec, svezli jsme se za 300 Rs.

Ťuk ťukář nás nakonec zavezl k Millennium Elephant Foundation, což jsme ale zjistili až po zaplacení vstupu. Jednalo se spíše o turistickou atrakci, kde jsme za 3 000 Rs mohli slona umýt, nakrmit, povozit se na něm a dostat osvěžující sprchu.

Nelituji toho, neboť to byl krásný zážitek a slony ve volné přírodě jsme si užili později. Jak už tomu bylo předtím i tady se nám povedlo chytit zpáteční autobus za 20 Rs/os.

Večer jsme zůstali v centru města, zašli si na tradiční rice and curry a strávili druhou noc v hotelu Charlton.

• Autobus Kandy – Pinnawala: 50 Rs/os
  • Ťuk ťuk Pinnawala – Millennium: 300 Rs
  • Vstup do Millennium Elephant Foundation: 3 000 Rs/os
  • Autobus Millennium – Pinnawala: 20 Rs/os
  • Hotel Charlton Kanay Rest v Kandy: 2 274 Rs/noc

V Kandách jsme vynechali návštěvu Chrámu Buddhova zubu i botanické zahrady. Ze všech stran jsem slyšela, že chrám je zklamáním a navíc po předešlých dnech plných soch a ruin jsme už neměli na další památky náladu. Millennium Elephant Foundation pro mě bylo skvělým zážitkem, na který budu dlouho vzpomínat. Pokud trefíte až do Sloního sirotčince, věřím, že si užijete skvělý den a uvidíte mnohem více slonů než v Millennium. Kandy jako takové jsou příjemných zpestřením, ale ničím speciálním. Po cestě z Polonnaruwy jsme projížděli Kegalle a myslím si, že neuděláte chybu, když jej zařadíte do svého plánu.

Den 5.

Po snídani v ulicích – oblíbila jsem si jejich sladké pečivo a jogurt, jsme vyrazili na vlakové nádraží a koupili si lístek do Hattonu za 110 Rs/os. Po mnoha zkušenostech s autobusy jsme chtěli vyzkoušet další možnost cestování po Srí Lance. Jeli jsme 2. třídou a díky překvapivému pohodlí nám cesta rychle utekla.

Výhodou vlaku je, že snadno zjistíte přesný čas odjezdu, díky čemu můžete plánovat dopředu. My využívali jednoduchou aplikaci v telefonu.

V Hattonu jsme nastoupili na autobus a jeli do městečka Delhouise přímo pod Adam’s Peak. Lístek stál 75 Rs/os. Celý autobus byl plný turistů chystajících se vylézt na Adam’s Peak. Seznámili jsme se s pár lidmi a nakonec s nimi strávili několik dní.

Samotná cesta byla velkým dobrodružstvím, neboť jsme projížděli úzkými klikatými cestami a bojovali se zemskou přitažlivostí. Výhled do údolí byl nádherný a mě mrzí, že jsem nebyla schopna pořídit pár fotek.

Ubytovali jsme se v prvním hotelu, který jsme našli za 2 500 Rs. Večeři jsme si dali v jedné z místních restaurací a šli spát brzy s budíkem nastaveným na 2:00.

Den 6. – 1. část

Ve 2.00 jsme vstali a vydali se po 5 200 schodech na vrchol Adam’s Peak. Tato hora je díky otisku chodidla v kameni považovaná za posvátné místo pro Buddhisty, Hinduisty i Křesťany. Buddhisté připisují otisk Buddhovi, Hinduisté bohu Višnu a Křesťané Adamovi.

Cílem většiny turistů je vidět východ slunce a pověstný stín hory ve tvaru trojúhelníku. My si jej také nemohli nechat ujít.

Cesta nám nakonec trvala 3 hodiny, takže jsme hodinu čekali, než vyjde slunce. Kvůli mrakům jsme bohužel neměli štěstí na stín hory, ale východ slunce byl nádherný. Nevím ale, co bylo horší, jestli cesta nahoru, což byla opravdová výzva hlavně pro naši kondičku nebo dolů. Přišla jsem totiž na to, že mám strach z výšek. Tudíž pro mě cesta dolů a za světla byla hotovým utrpením. I když trvala polovinu času, na konci se nám všem klepaly kolena a několik následujících dní jsme na tuto výpravu pořád vzpomínali při bolestech v lýtkách a stehnách.

• Vlak Kandy – Hatton: 110 Rs/os
  • Autobus Hatton – Delhouise: 75 Rs/os
  • Hotel Achinika Holiday Inn v Delhouise: 2 500 Rs/noc

Říká se, že pro návštěvu posvátné hory je ideální jakýkoliv den v týdnu kromě víkendu. My zde byli v pondělí a i tak bylo všude plno místních, což poněkud komplikovalo výstup. Na druhou stranu bylo skvělé pozorovat, jak šli všichni bosí či jen v žabkách a dlouhých sukních. Matky nesly své děti na ramenou, příbuzní pomáhali nemocným do schodů, nahoru šli malé děti i babičky – všichni bez ohledu na věk či zdravotní stav. Kromě toho se všude dočtete, abyste se na cestu pořádně oblékli. Věřte mi, že už po pár schodech budete všechny věci svlékat a nahoru nakonec vyjdete jen v tričku. Potom vám ale přijde teplé oblečení vhod. Doporučuji taky přibalit náhradní tričko a zásobu jídla a pití. My tak neudělali a během čekání na východ slunce toho litovali. I když po cestě najdete plno obchodů, cena za vodu se s přibývajícími schody zvyšuje až 4 násobně. Tento výlet byste podle mě měli určitě zařadit do svého plánu. Zažijete něco nevšedního, překonáte sami sebe, vylezete na 2 243 metrů vysokou horu a ještě ke všemu uvidíte jeden z nejkrásnějších východů slunce.

Den 6. – 2. část

Po vydatné snídani jsme si protáhli všechny svaly, zabalili věci a vyrazili znovu autobusem do Hattonu. Na vlakovém nádraží jsme si koupili lístek do Nuwara Elliya za 60 Rs/os. Cesta trvala několik hodin a my si užívali krásný výhled na hory, čajové plantáže a okolní přírodu.

Po cestě jsme změnili plány a rozhodli se vynechat Nuwara Elliya. Podle průvodce se ji přezdívá malá Anglie, čemuž odpovídají i ceny za ubytování a jídlo.

Jelikož v Anglii žijeme, dali jsme přednost srílanskému městu a dojeli až do Haputale. Haputale je malé město v horách, obklopené čajovými plantážemi a mnoha vodopády. Horší už to je s obchody a restauracemi.

První večer jsme si objednali jídlo přímo na hotelu, což se neukázalo jako dobrý nápad. Hotel jako takový je skvělý. Nachází se pár metrů od vlakové zastávky, kde nás po příjezdu odchytil jeho majitel. Pokoje jsou plně vybavené, čisté a s nádherným výhledem na okolí. Za noc jsme zaplatili pouhých 2 000 Rs.

• Vlak Hatton – Nuwara Elliya: 60 Rs/os
  • Hotel v Hattonu: 2 000 Rs/noc

Den 7.

Po probuzení jsme si v místním obchodě nakoupili zásoby na celý den. Jako obvykle nechyběly banány, voda a sušenky.

Nasedli jsme do autobusu a vyrazili na cestu k Diyaluma Falls. Vystoupili jsme přímo pod vodopádem a plánovali jsme najít přírodní bazén vhodný ke koupání. Dočetli jsme se, že cesta trvá průměrně 20 minut. U nedalekého hotelu se k nám přidal němý místní a vedl nás k vodopádům. Po 20 minutách cesty jsme si uvědomili, že se k cíli ani zdaleka neblížíme. Prošli jsme továrnou, kde se zpracovával kaučuk, obydlím místních a před námi byl velký kopec, ke kterému náš průvodce s radostí směřoval.

Jelikož to bylo den po výstupu na Adam’s Peak, umíte si představit, že my moc nadšení nebyli. Na vrchol jsme vyšli pomalu po čtyřech, ale pohled, který se nám naskytl poté byl k nezaplacení. Přírodní bazén s vodopádem a my byli jediní široko daleko. Jelikož nám přálo počasí, neváhali jsme a užili si první koupání. Průvodce nás poté zavedl ke druhému a nakonec i třetímu bazénu, který byl přímo na vrcholu vodopádu. S roztřepanými koleny (nevím, jestli za to mohl ten kopec a nebo výška) jsme si užili výhled na vodopád a okolí.

Zpáteční cestu jsme opět protrpěli a průvodci za neuvěřitelný zážitek zaplatili společně s našimi přáteli 3 000 Rs. Věřím, že bez něj bychom se k vodopádům nikdy nedostali. Určitě ne s pomocí knižního průvodce.

V Haputale jsme strávili druhou noc a tentokrát už našli místní restauraci s klasickou nabídkou jídel – zeleninové rizoto, nudle a kottu.

• Autobus Haputale – Diyaluma Falls: 60 Rs/os
  • Průvodce k Diyaluma Falls: 1 000 Rs/2 os

Připravte se na to, že v horách není počasí úplně ideální. Večery bývají chladnější a odpoledne často prší. Samotné město Haputale není nijak zajímavé. Jeho okolí je ale podle mě jedno z nejkrásnějších na Srí Lance. Speciálně pokud máte rádi turistiku a dlouhé procházky. Osobně bych si na pobyt tady vyhradila více času a navštívila nejen vodopády, ale také čajové plantáže (Lipton’s Seat) a případě okolí u Ella Mountains. My bohužel nedomysleli náročnost jednotlivých výletů a čas potřebný na zotavení. Proto jsme v této oblasti nestrávili tolik času, kolik bychom rádi.

Den 8. – 14.

Původně jsme měli v plánu podniknout další den výpravu na Lipton’s Seat, který nám všichni chválili. Ovšem byli jsme už unaveni a tak jsme se po týdnu dobrodružství a cestování rozhodli vyrazit na pláž. Našim cílem byla Mirissa.

Z Haputale jsme nejprve museli autobusem do Welawaya (95 Rs/os) a odtud už přímo do Mirissy. Cesta trvala více jak 5 hodin a zaplatili jsme 190 Rs/os.

Jelikož se jedná o turisticky oblíbenou oblast, hotelů a hostelů je zde spousta. My hledali ubytování blízko pláže a v naší cenové relaci. Nakonec jsme se ubytovali v hostelu necelých 5 minut od moře za 1 500 Rs/noc.

O Mirisse se říká, že je to město určené k válení se na pláži a nic nedělání. Což byl přesně náš plán pro první dny. Užívali jsme si pláž, oceán, velké vlny, večerní posezení u drinků a západy slunce. Zkrátka takovou tu klasickou dovolenou.

Na našem hostelu byla nejlepší jeho majitelka, která byla velice milá, věčně usměvavá a navíc připravovala to nejlepší jídlo, jaké jsme na Srí Lance měli. Její snídaně, rice and curry a grilované ryby nás přiměli zde zůstat 6 nocí.

Během té doby jsme podnikli výlety do okolních měst, navštívili odlehlé a opuštěné pláže, vyzkoušeli surfování a jízdu na vodním skůtru, při které se můj přítel vrátil do dětských let a chtěl mě vyděsit k smrti. Co je ale hlavní, naplno jsme si užívali sluníčka a oceánu.

• Autobus Haputale – Welawaya: 95 Rs/os
  • Autobus Welawaya – Mirissa: 190 Rs/os
  • Autobus Mirissa – Unawatuna: 50 Rs/os
  • Hostel Indra Resort v Mirisse: 1 500 Rs/noc
  • Půjčení vodního skútru v Mirisse: 3 000 Rs/20 min.
  • Půjčení surfu ve Welawaya: 300 Rs/hod.

Den 15.

I když bychom byli schopni v Mirisse zůstat další měsíc, zmeškat let, vykašlat se na práci a jen se bavit, rozhodli jsme se vyrazit na poslední dobrodružství – Národní park Uda Walave.

Autobusem jsme jeli nejprve necelou hodinu do Matary za 40 Rs/os, odtud do Empilipiptiya za 120 Rs/os a pak už rovnou do Uda Walave za 50 Rs/os. Cesta ve výsledku trvala 4 hodiny.

V Uda Walave jsme se ubytovali v opuštěném apartmánu, do kterého nás zavezl jeho majitel. Domluvili jsme se s ním i na prohlídce safari a jelikož jsme do Uda Walave dorazili kolem 13:00 prohlídku jsme stihli od 14:00. Za hotel jsme zaplatili 1 500 Rs a za vstup do safari a pronajmutí jeepu 9 000 Rs/2 os.

Safari bylo jedním z dalších úžasných zážitků na Srí Lance. Sloni se kolem nás procházeli na dosah ruky, viděli jsme více jak 15 krokodýlů, spoustu ptáků, opiček, ještěrů a stáda buvolů. Celá projížďka trvala více jak 3 hodiny a myslím, že jsme nemohli zakončit naše cestování lépe.

Večeři nám zařídil majitel hotelu. Za 500 Rs/os jsme měli neomezený bufet s typickými srílanskými pokrmy.

• Autobus Mirissa – Matara: 40 Rs/os
  • Autobus Matara – Empilipiptiya: 120 Rs/os
  • Autobus Empilipiptiya – Uda Walave: 50 Rs/os
  • Hotel v Uda Walave: 1 500 Rs/noc
  • Vstup do safari: 6 000 Rs/2 os
  • Jeep do safari s řidičem: 3 000 Rs/2 os

Na Srí Lance najdete spoustu národních parků. Jedním z nejznámějších je Národní Park Yala na jihu ostrova. My si vybrali Národní Park Uda Walave na základě doporučení z diskuzí. Říká se, že je méně turistický a s hezčí přírodou. Bohužel nemohu srovnat, ale s celou projížďkou jsem byla velice spokojena. Až na leoparda jsme viděli všechna zvířata a i když nám cestu několikrát zkřížily jiné jeepy s turisty či místními, užili jsme si to.

Den 16.

Poslední den před odletem jsme se přesunuli zpět do hlavního města. Přímým autobusem z Uda Walave jsme jeli na Colombo Fort za 200 Rs/os.

V Colombu jsme si prošli trhy, nakoupili suvenýry a srílanský čaj.

Ubytovali jsme se v jednom z hotelů v Negombu, městě vzdáleném 20 minut od letiště, za 3 600 Rs se snídaní. Při poslední večeři jsme si zavzpomínali na všechny zážitky, shrnuli celý pobyt a šli spokojeně spát.

• Autobus Uda Walave – Colombo Fort: 200 Rs/os
  • Autobus Colombo Fort – Colombo letiště: 110 Rs/os
  • Ťuk ťuk z letiště do hotelu: 300 Rs
  • Hotel v Negombo: 3 600 Rs/noc

Den 17.

Z Colomba jsme vzlétli hodinu po poledni. Během zpátečního letu se nám potvrdilo, jak mohou být dva lety se stejnou společností odlišné. Odpočítávali jsem každou minutu, která zbývala do přistání a v 19:30 londýnského času jsme s radostí konečně přistáli a vydali se s National Express na poslední cestu domů.

Kolik jsme utratili za dovolenou na Srí Lance

Náš plánovaný rozpočet, který byl zhruba 130 000 Rs, jsme úspěšně splnili a ještě si přivezli na památku jejich bankovky. Celková dovolená i s letenkami, vízy a dalšími položkami nás vyšla nakonec na £1 896.

Položky

Útrata na Srí Lance 114 400.00 583.00 22 084.00
Celkem   1 896.00 71 820.00

Poznámky:

Cestování: Ve většině případů jsme jezdili místní dopravou – autobusem nebo vlakem. Jen málokdy jsme využili ťuk ťuk a díky tomu ušetřili spoustu peněz, neboť jejich taxy jsou až 10násobné.

Ubytování: Za obyčejný pokoj se základním vybavením jsme v průměru zaplatili 2 000 Rs/noc.

Jídlo a pití: Za jídlo a pití jsme první týden platili 1 000 – 1 500 Rs/den. Navštěvovali jsme převážně místní restaurace a ostatní potraviny a vodu nakupovali ve stáncích. Na jihu se náš rozpočet malinko zvýšil. Průměrně jsme utratili 2 500 Rs a to hlavně kvůli drinkům na pláži.

Památky/Atrakce: Kdybychom měli navštívit všechny památky, které na Srí Lance jsou, utratíme dalších 30 000 Rs. My viděli ty základní a druhou část dovolené dali přednost atrakcím a jídlu.

• Dambula Cave Temple: 3 000 Rs/2

• Take away na ulici (malá svačinka): 50 – 100 Rs
  • 1,5 l vody: 50 – 75 Rs
  • Káva: 20 – 50 Rs
  • Pivo: 160 Rs (v obchodě), 200 Rs (v restauraci)
  • Sušenky: 100 – 150 Rs
  • Ovoce: nejlevnější jsou banány – 50 Rs

Poznámka: Ceny jsou z roku 2015. V dnešní době došlo k mírnému zdražení.

Jak hodnotím Srí Lanku

Srí Lanka nabízí kombinaci všeho a zaručí vám každodenní zážitky a nové zkušenosti. První den vylezete na posvátnou horu, druhý den si zaplavete v přírodním bazénu, třetí den navštívíte staré město a buddhistický chrám ve skále, dále uvidíte desítky Buddhů v několika podobách a polohách, svezete se na slonovi, vyfotíte selfie se želvou a mnoho dalších.

Kromě vzpomínek si na Srí Lance můžete vytvořit také přátele. Obzvlášt v hlavní sezóně je tento ostrov plný turistů a batůžkářů, kteří se mají vždy o co podělit – ať už je to láhev něčeho dobrého nebo zajímavé historky z jejich cest.

Nebudu vám ovšem nalhávat, že Srí Lanka nemá žádné stinné stránky. Opak je bohužel pravdou a pokud budete mít možnost nahlédnout do života místních, zjistíte sami, v jak špatných podmínkách zde žijí. To, co v nás vzbuzuje soucit a lítost je pro ně součástí každodenního života. Jejich mnohdy polorozpadlá obydlí jsou plná špíny, nepořádku a chybí jim zde základní lidské potřeby a návyky.

Na druhou stranu i my bychom se od nich mohli pár věcem přiučit – žijí zde v souladu s přírodou, bez elektroniky a umí se radovat z obyčejných věcí.

Mě osobně pobyt na Srí Lance otevřel oči a po návratu jsem si začala více vážit všeho, co my v našem světě bereme jako samozřejmost.

Mnozí Srílančané žijí nepoznamenáni moderní dobou, nezištně vás pozvou do svých domů, nabídnou pohoštění, poradí vám a nic neočekávají na oplátku.

Bohužel s čím dál více se rozrůstajícím turismem zde přibývá i těch, kteří se na naší nevědomosti snaží vydělat. Myslí si, že každý turista disponuje desetitisíci, a proto se nebojí říct o několikanásobek původní ceny. To, že to tak ve skutečnosti není a že vy nejste tak bohatí jako ti, kteří tady jezdili před léty a rozhazovali, kde se dalo, jim už nevysvětlíte.

Díky této dovolené se mi mimo jiné splnilo několik snů

• poprvé jsem navštívila Asii,
  • cestovala s batohem na zádech,
  • koupala se v Indickém oceánu,
  • vyzkoušela surfování a jízdu na skůtru,
  • vylezla na horu vyšší než 2 000 m,

a zažila jsem věci o kterých se mi ani nesnilo

• koupala se na vrcholu vodopádu,
  • jezdila na slonovi, …

Nevím, jestli se ještě někdy na Srí Lanku podívám nebo ne. Jsem ale šťastná za tu zkušenost, který mi dala za pouhých 17 dní.

Co si myslíte vy o Srí Lance? Máte ji na svém seznamu přání nebo vás podobné země nelákají? Podělte se se mnou o vaše názory a zážitky v komentářích nebo na mém facebookovém profilu.

BB

Reklamy
Normální

44 thoughts on “Srí Lanka: Cestování den po dni

1. Super článek! Až někdy pojedeme na Srí Lanku, tak se u tebe budu určitě inspirovat. Protože podle toho, co jsem o Srí Lance už četla, tak takhle nějak bych si naší dovolenou taky představovala. :-)) Jen si teda nejsem jistá tím batohem, jenže při těch přesunech je to nejpohodlnější.

To se mi líbí

• Moc Ti děkuji 🙂 Za sebe můžu říct, že jsem si opravdu užila od každého něco a byla moc spokojená. Věř mi, že jsem tomu batohu taky nevěřila, ale nakonec mě mile překvapilo jak je to pohodlné. Nemusíš za sebou pořád tahat kufr, nic ti nepřekáží a navíc cesty na Srí lance nejsou pro kolečka ideální 😀

2. Rosťa napsal:

Ahoj,
    velmi hezky napsáno. Nedávno jsem se ze Sri Lanky vrátil, tak jsem si při čtení nostalgicky zavzpomínal. Měli jsme podobnou trasu jako vy(Negombo, Kandy, Pinnawala, Hatton, Dalhousie, Badulla, Mirissa, Negombo) jen náš zážitek v Pinnawale se radikálně lišil. Přišli jsme k řece mezi koupáním ve chvíli, kdy pět cca dvacetiletých mahautů bilo slůně za to, že se zamotalo do řetězu, kterým bylo přivázané. Když troubilo strachem, zastala se ho jedna ze slonic, které tam byly s ním. Snažila se nacpat mezi slůně a ony „ošetřovatele“. Při tom bohužel strčila zadkem do jednoho znich a ten si sedl do vody.. výsledkem bylo nespočítaně bodanců do achylovak na zadních nohách dlouhými tyčemi opatřenými na konci ostrými železnými bodci. ..tolik, že jsme ji potom viděli už jen kulhat. Pak si všimli, že to točíme a tak vždy, když ji, nebo ono slůně chtěli uhodit, podívali se napřed po nás, jestli nemáme zvednutou kameru. Ti sloni budou mít nohy řetězy svázané doživotně, stejně jako růžové fleky „do živa“ odrbané kůže způsobené neustálým katráčováním od turistů. Spíš bych to pojmenoval Sloní otročinec – atrakce pro turisty, kteří za focení z altánku zaplatí 2000 Rs,. netušíce, že o dvacet metrů dál je to zadarmo.
    Přijde mi ale, že jste si tam žili docela snobsky (nic ve zlém 🙂 ), my to dali za 12000.- Kč za letenku a 3oo,- Euro za poby (veškeré náklady) za stejnou dobu na jednoho. A to jsme většinou nesmlouvali:-) Jinak ještě jednou.. hezký článek. Rosťa

To se mi líbí

• Děkuji ti za komentář! Mrzí mě, že jste měli tak špatný zážitek. Z toho co píšeš je mi vážně zle. Zajímalo by mě, jestli jste byli jako my v Millenium Elephant a nebo přímo ve Sloním sirotčinci?
      Co se týče těch nákladů, připomínám jen, že žijeme v Anglii a vše platíme v librách. Na české koruny jsem to převáděla pouze pro orientaci. Bohužel díky současnému kurzu to vychází v šílených částách. A útrata 600 liber na Srí Lance pro dva mi nepřijde až tak snobská. Ale samozřejmě by se to dalo udělat i levněji, to máš pravdu.

3. Pingback: Můj rok v zahraničí | beabruska

4. Petra napsal:

Hezký článek, zavzpomínala jsem na naší dovolenou. Na Srí Lance jsme byli s přítelem letos v dubnu na cca 20 dní. Celkové náklady (letenky, vízum, jídlo, ubytování, vstupy, dárky) nás vyšly asi na 30 000 Kč/osoba a to jsme si koupili, co jsme chtěli. Plán trasy byl trochu jiný – Kandy, čajové plantáže, továrna a vodopády směr Ella – Haputale, Pidurutalagala,Batticaloa – pláž Kalkudah, Dambulla, Polonnaruwa, Trincomalee a pláž Uppuveli a Nilaveli, úplně jsme se vyhnuli jihu, který je víc komerční a plný turistů a zavítali na východní pláže. Srí Lanku všem velmi doporučuji, je to mírumilovná země s výbornou kuchyní, památek a příjemnými lidmi.

To se mi líbí

• Děkuji za komentář. Líbí se mi směr a místa, která jste si zvolili vy. Pokud budeme mít ještě někdy šanci Srí lanku navštívit, ráda bych navštívila něco méně komerčního, jak říkáš. Jsem ráda, že jste si to tam užili. Máte nějaké plány na další dovolenou? Kam se chceš podívat?

• Petra napsal:

Nyní uvažujeme o Vietnamu, možná Bali (Lombok)… Na Srí Lance jsme potkali turisty z celého světa a všem nejvíce učaroval právě Vietnam (někdo byl jen tam, jiní to spojili i s Laosem a Kambodžou).

To se mi líbí

• Taky slýcháme ze všech stran, že je Vietnam krásný 🙂 Původně jsme měli v plánu jej navštívit tuhle zimu, ale nakonec jsme zvolili jiné místo a Vietnam odložíme na příště. Třeba si pak zase tady na blogu vyměníme zkušenosti.

5. Ahojky, super článek. O Vánocích letíme s přítelem na Srí lanku na 3 týdny, takže se nechávám inspirovat i Tvým článkem. Mám jeden dotaz ohledně pijavic, že kterých mám hrůzu. Četla jsem, že při výstupu na Adam´s Peak je to s nimi celkem boj. Nutné jsou tenisky, vysoké ponožky a kalhoty nejlépe zasunuté do ponožek. Setkala ses tam s nimi? Pokud ano, jak ses jich zbavila? Mě už jen ten pohled na ně a že je mám na těle přisáté děsí. Díky.

• Dekuji za komentar a doufam, ze si to na Sri Lance hezky uzijete! 🙂 abych rekla pravdu na Adam´s Peak jsme se se zadnymi pijavicemi nesetkali. Ani si nedovedu predstavit jak by to tam bylo mozne. Kde ses o tom docetla? Tak jak tak jsme nahoru sli v dlouhych kalhotech, teniskach a teplych ponozkach, nebot na vrcholu byla zima. Nevim teda kdo ma takove zkusenosti, ale jedine s cim jsme bojovali na Adam´s Peak byly ty schody 😀 tak se neboj, verim ze budete v pohode jako my. Jedine misto kde jsme se setkali s pijavicemi bylo v prirodnim bazenu, ale byly tak malinke (asi jako pulci) ze jsme je jen oklepali.
      Doufam teda, ze se s nimi nesetkate ani vy a budete se mit krasne. Pokud budes chtit dej vedet jak vse dopadlo po navratu.

To se mi líbí

• Jéé,tak to jsi mě uklidnila. Dočetla jsem to v jednm cestopise na netu. Plánujeme trasu z Colomba na jižní pobřeží a až pak hory. Snad je to dobrá volba. Jelikož odlétáme 19.12., tak Vánoce chceme na pláži, proto ten opačný směr. Jak jste to měli s ubytováním? Bookovali jste dopředu? Já zatím bookla pouze ubytko v Negombu po příletu.

• Tak to jsem ráda..Myslím, že je to rozhodně dobrá volba. Užijete si pláž, strávíte krásné Vánoce a nasbíráte sílu na další cestování. To si udělala dobře, že máte ubytování po příletu. Odpadnou prvotní starosti. S dalším ubytováním už se netrap. My vždy všechno hledali až na poslední chvíli. Maximálně si můžete dopředu zjistit nějaké hotely co by se vám líbili a pak to zarezervujte až v hotelu. Dá se s tím ušetřit na poplatcích, které hotely platí serverům jako je booking.com Možná si jen dopředu zarezervujte hotel přes ty Vánoce, ať máte něco pěkného 🙂 Kdyby tě zajímalo něco víc, přidej si mě na FB a můžeme to ještě probrat. Odkaz najdeš tady na blogu.

6. vrbka napsal:

Skvělý článek. Děkuju za něj. Chystáme se s manželem přes Vánoce na Srí Lanku, tak sháním informace, kde se dá. Taky bychom chtěli první týden stihnout ty hlavní atrakce a potom oddychovat někde na pláži a hlavně vyzkoušet co nejvíc místních jídel. Vzhledem k tomu, že je to naše první cesta do Asie a s batohem na zádech, ráda bych věděla, jak složité je na Srí Lance cestovat na vlastní pěst. Spousta lidí nám doporučuje domluvit si průvodce, který by cestoval celou dobu s námi, ale mně se to moc nezamlouvá. Dá se cestování zvládnout i bez pomoci místního průvodce? A ubytování jste si hledali až na místě? Děkuju za informace!

To se mi líbí

• Děkuji moc 🙂 Jsem ráda, že můžu pomoct. Abych pravdu řekla, my s přítelem byli v úplně stejné situaci. Poprvé jsme jeli do Asie, poprvé pouze s batohem a s úplně stejnými smíšenými pocity jako máš ty. Nakonec jsme se rozhodli to risknout a cestovat na vlastní pěst, což se nám vyplatilo a já toho vůbec nelituji. Jídla ve vnitrozemí nás moc neuchvátila, takže nebuďte zklamaní. O to více si to užijete potom na jihu, kde už ví jak na to. Co se týče cestování doporučuji vynechat průvodce a užít si to bez třetí osoby jen ve dvou. Všude se najde někdo kdo vám s radostí pomůže a poradí. Autobusy taky jezdí téměř kam budete chtít. Stačí jen říct řidiči kam jedete, jestli tam jede i on a ať vám potom dá vědět, kdy vystoupit. Nikdy jsme v tomhle neměli problém a vždy se dostali do cíle. Jak už jsem zmiňovala několikrát ubytování jsme hledali až na místě. Maximálně jsme si našli dopředu na booking.com hotel, který se nám zamlouval umístěním a cenou a pak jsme až v samotném hotelu rezervovali pokoj. Vyjde to levněji. Ve všech městech vás většinou budou lákat i místní „dohazovači“, ať zvolíte jejich hotel. Někdy se to vyplatí, někdy ne. My takové nabídky využili asi dvakrát a vše bylo v pohodě. Takže je třeba si to propočítat. Abys měla lepší přehled, průměrné ceny jsem uváděla v jednom z článku o Srí Lance, tak se mrkni. Jediné co bych doporučovala je zarezervovat si dopředu hotel na Vánoce, pokud máte představu o tom, kde budete. Přece jen prosinec je sezóna a tak abyste měli něco pěkného na svátky a nemuseli vybírat z posledních volných hotelů. Pokud tě zajímá ještě něco dalšího, budu ráda když napíšeš buď tady a nebo na mém FB 🙂 Jinak přeji krásnou dovolenou a snad vám vše vyjde podle představ.

• Ahoj. To jsem moc ráda 🙂 Abych pravdu řekla na tu opuštěnou pláž jsme narazili úplně náhodou na cestě autobusem z Weligamy do Mirissy. Myslím, že kdybyste si pronajali skútr, tak bude ještě mnohem jednodušší tu pláž najít a nebo i nějakou jinou. Jediný problém tam byly velké vlny, takže se nedalo koupat. Ale na procházku ideální.
      Snad se Vám bude na Srí lance líbit. Přeju plno skvělých zážitků 🙂

To se mi líbí

7. Ahoj. Moc pěkný článek. Super inspirace a informace. Také s přítelkyní pojedeme na Srí Lanku na přelomu února a března s batohy na zádech a už se moc těšíme. Chtěl bych se zeptat jestli jste ty batohy brali všude s sebou nebo je nechávali v místě pobytu (hotel, úshcovna) a pak chodili jen nalehko nebo jste se s nimi plahočili např. až na Adams Peak?

• Děkuji moc 🙂 Batohy jsme většinou nechávali na hotelech a nebo si je tam po check out odložili. Párkrát nám to nevyšlo a museli jsme se s nimi tahat a upřímně to naše kondice nezvládla 😀 proto doporučuji plánovat tyhle výšlapy tak abyste měli jistotu, že buď už máte hotel na další noc a nebo se někam pro ty batohy můžete snadno vrátit.
      Doufám, že si Srí lanku užijete a budete spokojeni! Byla bych moc ráda kdybyste se na můj blog vrátili i po návratu a třeba mi sdělili vaše pocity a případně zda se něco nezměnilo. Šťastnou cestu 🙂

To se mi líbí

• Díky, za rady. Právě ta představa, že se všude budeme plahočit s batohy mě trochu děsí. Právě akorát plánuji co navštívíme a vypadá to na podobnou cestu jako jste měli vy. Určitě se pak ozvu a dám vědět jaký to tam bylo.

• Věřím že vám to vyjde a užijete si to bez zničených ramen a zad 🙂 Kdyby si ještě potřeboval s něčím poradit, klidně se ozvi (třeba i na FB) a pokud to bude v mých silách ráda poradím. Děkuji a budu se těšit na zpětnou reakci 🙂

• Ahoj 🙂 Aplikace se jmenuje SL Railway. A SIM kartu jsme nepoužívali, neboť jsme v rámci našeho domácího tarifu měli v ceně i Srí Lanku. Na letišti vám budou přímo nabízet SIM pro turisty, tak záleží na vás. Já osobně bych si stáhla maps.me, které fungují offline a pak už v podstatě internet nepotřebujete. Ale to je jen můj názor. Pokud už teď víš, že budeš internet používat hodně, tak si tu SIM raději vyřidte.

8. Šárka napsal:

Děkuji za krásné čtení a super informace,které využijeme v březnu až se s manželem vydáme na Srí lanku. Máš to krásně ,přehledně napsané. Všem,kteří se zde zmínili o Vietnamu,tak z vlastní zkušenosti v roce 2012, moc doporučuji. To byla naše první cesta s batohem jen tak a Srí lanka bude druhá😀.

• Jééé moc děkuji za tvůj komentář, udělal mi obrovskou radost. Tento článek jsem se v první řadě snažila psát přehledně a jasně, tak jsem moc ráda, že to vyšlo. Přeju vám s manželem ať si Srí Lanku moc užijete! Děkuji za doporučení, osobně doufám, že se tady jednou objeví právě článek o Vietnamu, neboť si jej přeju navštívit. Všechny reakce na něj jsou totiž skvělé. Tak teda šťastnou cestu v březnu!

9. Pavla napsal:

Ahojky,
    za 14 dní frčíme v partě 3+1 (tři baby a jeden chlap). Sbírám info a tvoje poznatky jsou pro nás cenné, díky za ně moc. Pár cest s baťohem mám za sebou, miluju Indii, kde jsem byla dvakrát a SL byl můj dlouholetý sen …. Tak se konečně dočkám! Pavla

P.S. Nadělila jsem si tenhle výlet k šedesátinám.

To se mi líbí

10. Ahoj. Moc hezký článek. Chtěla bych se zeptat, nevíš o někom kdo tam byl nebo jestli si neslyšela, jak je to tam v říjnu s počasím? Já všude na internetu čtu, že pořád pršelo, druhý zase říká, že měli celou dobu hezky. Z vlastní zkušenosti vím, že když jsme byli v Thajsku v období „dešťů“, tak jsme ty tři týdny měli z 90% slunečno. Bohužel říjen je jediný měsíc, který můžeme. Ale asi to stejně riskem a uvidíme. A určitě naberu inspiraci tady u tebe, protože z fotek to vypadá úžasně.

• Ahoj Anet 🙂 děkuji za komentář. Jak sama píšeš i já jsem zažila, že nám v Asii v hlavní sezóně propršely dva týdny a to samé se stalo i kamarádce minulý rok v prosinci na Srí Lance. Takže já si osobně myslím, že odhadnout v dnešní době počasí už není tak jednoduché. Sama znám hodně lidí co cestovali po Asii v období deštů a užili si to. Jen je třeba přibalit více nepromokovaného, pořádného oblečení a zkrátka se těšit více na přírodu a památky, než počasí a dny strávené u moře. Tak jak tak ti přeju aby vám přece jen vysvitlo sluníčko a budu ráda, když mi třeba na facebook napíšeš potom jak to dopadlo. Šťastnou cestu!!

• Jé děkuji moc. Těšila jsem se na něj 🙂 Naprosto tě chápu, já své články z Filipín píšu taky s půl ročním zpožděním 😀 Zajímá mě, byl velký rozdíl v tom co ses dočetl na mém blogu a ve skutečnosti? Změnilo se něco?

To se mi líbí

• Řekl bych, že jediný rozdíl byli trochu vyšší ceny, asi inflace. Třeba pivo bylo většinou kolem 400 Rs. 🙄 I vstupy byli dražší, ale zase jsme ušetřili v Dambulle v Rock Cave, kde se nevybíralo vstupné a v Anuradhapuře, kde jsme se nějakým zázrakem placení vyhnuli. Jinak místa, která jsme navštívili na nás působila stejně jak píšeš v blogu. Hlavně po Adam’s Peaku to byl masakr pro nohy 🙂 Každopádně tam bylo parádně a doufám, že ještě někdy takovouto cestu podnikneme.

• To jsem si myslela. Asi přišli na to, že jim tam začíná jezdit čím dál více turistů a podražili. Jsem ráda, že jste si to užili 🙂 Myslím, že jak jednou člověk zkusí tenhle typ dovolené zpátky na lehátko k moři se mu už moc nebude chtít. Jinak ještě jednou děkuji za tvé cestopisy. Přečetla jsem je jedním dechem a jsou skvělé! Dal sis s nimi fakt hodně práce.

11. Andrewe napsal:

Perfektní článek. Na Srí Lanku letíme v lednu a z tohoto článku budeme převážně čerpat při plánování naší cesty:-) Bohužel ale jen na necelých 14 dnů, tak doufám, že stihneme alespoň to základní. Neradi bychom průvodce, který určitě vyjde, v porovnání s veřejnou dopravou, několikanásobně víc 😦

To se mi líbí

• Dekuji Andrewe 🙂 Jsem rada, ze vam muj clanek pomuze pri planovani. Myslim, ze za 14 dni toho urcite stihnete hodne a to i kdyz budete cestovat verejnou dopravou. Pri nejhorsim si na konci pobytu muzete pronajmout ridice a projet s nim co budete chtit. Na Sri Lance muzu doporucit hlavne hory, nejaky ten vyslap, narodni park a par dni u plaze. Pripadne nejakou kulturni pamatku. To se da za 14 dni stihnout krasne. Moc si pobyt uzijte a budu rada, kdyz se vratis ke me na blog a podelis se o zazitky. Bea

12. Paja1986 napsal:

Dobrý den,
    na začátku bych chtěl poděkovat za skvělý cestopis, který mi pomáhá v plánování cesty na Srí Lanku kam jedu 24.února. A měl bych jeden dotaz. Myslíte si, že je možné během jednoho dne přiject ráno z Kandy do Dambully autobusem, zajít na Sigriya lion rock fortress a odpoledne ject do Minneriya national park a poté zpět do Kandy? Bohužel mam na Srí Lance pouze týden a chtěl bych stihnout co nejvíce. Děkuju za radu 🙂

To se mi líbí

• Dobry den. Jsem rada ze Vam muj clanek pomaha 🙂 Abych pravdu rekla nejsem si jista jestli to muzete stihnout autobusem. Pokud mate tak malo casu mozna by bylo lepsi si v Kandach pronajmout motorku nebo auto (tuktuk) s ridicem a pak by nemel byt problem to stihnout. I kdyz autobusy jezdi dost casto a cely den tak kdybyste si vzal autobus brzo rano tak by se to stihnout dalo. Pri nejhorsim si pak muzete vzit tuk tuk na ceste zpet do Kand. Moznosti je fakt hodne. Preju vam at toho stihnete co nejvic a moc si to uzijete :))

13. Pingback: Srí Lanka: Příručka pro cestovatele | beabruska

14. Jirka K. napsal:

Ahoj,
    Díky za výborný návrh itineráře. Měl bych jen jeden dotaz:
    Ubytování jste sháněli vždy až na místě, nebo jste měli něco zabookováno předem? Nebyl při shánění na místě problém? Podle čeho jste se oriantovali?
    Chystáme se s manželkou na 3 týdny v únoru, tak už se pomalu připravuji 🙂
    Díky předem

To se mi líbí

• Ahoj Jirko 🙂 Jsem ráda, že se ti můj itinerář líbí. Pokud si ještě nečetl, tak doporučuji mrknout se i na můj první článek Srí Lanka: Příručka pro cestovatel.. Dozvíš se tam spoustu základních informací o Srí Lance.

Ano, ubytování jsme hledali většinou až na místě. Byli jsme tam v únoru a neměli jsme problém vždy něco najít. Místní rádi pomůžou a při nejhorším tě dovedou do nějakého hotelu – což jim vydělá pár korun. Dopředu jsme rezervovali jen první noc. Nevím jak nároční na ubytování jste a jak si představujete vaše cestování. Pokud máte nějaký standard tak si stačí vyhledat pár hotelů třeba na booking.com nebo agoda.com, přečíst si recenze, zaznačit si ty hotely které se vám budou líbit a pak jakmile budete v tom městě, tam přijít. My s přítelem neradi bookujeme ubytování dopředu protože nikdy nevíš kde se ti bude líbit, kde se zdržíš a kde naopak zůstat nebudeš chtít.

Pokud se rozhodnete pro hledání ubytování až na místě, vždy se běžte podívat na pokoj, zkontrolujte zda funguje sprcha, větrák nebo klimatizace, smlouvejte na ceně a klidně si projděte více hotelů v okolí ať máte lepší představu o ceně.

Snad jsem ti trošku pomohla. Pokud byste měli během plánování nějaké další otázky, klidně se na mě znovu obraťte ať už tady nebo na emailu beabruska@gmail.com

15. Ivo napsal:

Ahoj Beáto,

děkujeme za inspiraci, kterou určitě využijeme. Moc se na Srí Lanku těšíme.

Můžeš nám sdělit Vaši zkušenost s komáry, obtěžují hodně? Čím jste se proti nim chránili? Případně zkušenost s podobnou havětí?

Děkuji za odpověď, Ivo

To se mi líbí

• Ahoj Ivo, tak to jsem ráda, že pro Vás byl můj článek inspirací. Abych pravdu řekla, s komáry jsme se setkali snad jen u moře. Ještě doma jsem koupila sprej, který byl speciálně na tropickou havěť a i přesto se ukázalo, že srílanští komáři jsou celkem odolní. Nakonec nejvíc pomohly takové ty spirálové svíčky, které jsou k dostání na Srí Lance. Položí se kousek od místa kde sedíte, zapálí a v kombinaci s nějakým sprejem byste měli mít od komárů pokoj. Jinak kromě komárů jsme se na Srí Lance setkali s pár šváby, hadem a milionem ještěrek. Někdo tady už zmiňoval pijavice, ale s těmi my se nesetkali vůbec. Maximálně s malými medůzami v moři. Snad jsem ti alespoň trošku pomohla a přeju Vám ať si dovolenou na Srí Lance moc užijete!

• Máš naprostou pravdu. Znám málo těch co si Srí Lanku nezamilovali 🙂 My také měli štěstí a byli součástí jednoho z festivalů. Bohužel si už nepamatuji o co šlo, ale byl to zážitek.

Moc děkuji za tip 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )